חדשות

מחקר פאזה ראשונה באיכילוב: קרינה מונחית מטרה לתאי סרטן

איכילוב נבחר לאחד משישה מרכזים בעולם כדי לבחון את שיטת איזוטופ רדיואקטיבי מכוון מטרה ישירות לתאי הגידול | המחקר יתמקד תחילה בגידולי לבלב, גליובלסטומה וסרטן הקיבה

קרינה מונחית מטרה ישירות לתאי הסרטן. אילוסטרציה

במחקר חדש במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב ייעשה שימוש בקרינה מונחית מטרה לתוך תאי הסרטן באמצעות חומר רדיואקטיבי (איזוטופ) שמחובר לנוגדן שנקשר רק לתאי הסרטן ומבלי לפגוע בתאים הבריאים.

החברה המפתחת בחרה ב"איכילוב" לשמש כאחד מששת המרכזים הראשונים בעולם לבחון את השיטה החדשה כבר בשלב המחקר המוקדם - פאזה ראשונה. המחקר הראשון יתחיל בגידולים הקשים ביותר לטיפול, לבלב, גליובלסטומה (סרטן המח) וסרטן הקיבה.

מהמרכז הרפואי איכילוב נמסר כי לצד תקווה לחולים, "עדיין לא יודעים מה תהיה היעילות. כמו כן, כיוון שמדובר במחקר פאזה ראשונה, החולים מגויסים באיטיות רבה ורק לאחר שנבדקת הבטיחות בשלושה חולים, עוברים לקבוצה הבאה. המחקר צפוי לכן להימשך כשנתיים".

המחקר הוא פרי עבודה משותפת של צוותים מיחידת המחקר במערך האונקולוגי, צוותי הקרינה והפיזיקאים ומכון האיזוטופים. לדברי ד"ר רוית גבע, מנהלת היחידה למחקר, תחום הרדיוליגנדים הוא טיפול באיזוטופ רדיואקטיבי מכוון מטרה ישירות לתאי הגידול. התחום משלב את הידע בביולוגיה של המחלה עם טיפול קרינתי ממוקד במטרה לגרום למוות תאי ברמת התא הגידולי הספציפי, ללא פגיעה בתאים הבריאים שסביב.

"הבחירה של החברה בנו כאחד ממרכזי הפיתוח הבודדים בעולם איננה מובנת מאליה, בפרט בזמנים קשים אלה", מציינת ד"ר גבע. "זו כמובן גאווה גדולה ליחידת המחקר, ל'איכילוב' ולמדינת ישראל. זהו מהלך אסטרטגי חשוב ואנו מקווים כי בהמשך נשתתף בפיתוח של תרופות דומות מקבוצה זו לעוד התוויות רבות. במסגרת שיתוף הפעולה צפויים להיפתח עוד לפחות חמישה מחקרים נוספים בעתיד הקרוב לגידולים שונים".

לבירור התאמה למחקר ניתן לפנות ל: [email protected]

נושאים קשורים:  טיפול בסרטן,  מחקר קליני,  חדשות,  ד"ר רוית גבע,  איכילוב
תגובות